Tuesday, October 19, 2010

Kasih dan surat seorang perempuan untuk seorang perempuan...



Kasih....
percayalah kepada diriku....
hidup mati ku hanya untuk mu...

Banyak yang telah menangis kerana kasih . Apabila diimbas kembali rasa kehidupan bersama kasih ibubapa seakan tidak nampak kecelaan.
Masa bila mereka menangisi nasib dan resah, bila masa mereka begitu gembira kita tidak pernah ambil pusing akan semuanya.Sesungguhnya apa yang kita tahu, kita harus dapat apa yang kita mahukan.
Kita hanya bangun tidur, duduk bersarapan, kesekolah, bermain-main, kembali makan entah berapa kali seharian dan tidur semahu-mahunya sampai pagi. Menjadi rutin dan menghadiahkan semua masaalah kita kepada mereka.

Bila sahaja mencecah zaman remaja..kita sekali lagi tidak ambil pusing akan kata-kata mereka. Kita akan memileh kekasih mengikut naluri sendiri. Ternyata tidak sesuai dan kekasih pergi meninggalkan kita. Bangun kembali dan berjuang..menemukan kegagalan lagi...kerana mereka main-main dan kita tidak cukup cantik dan menawan.

Bagaimanakah rupa pasangan yang akan benar-benar akan membawa kita bahagia. Nasib diri di perjudi. Kita pasrah, jalan ketentuan di tangannya ( tuhan ). Jika bernasib baik , kebetulan jadi sabut akan timbul dan jika kalah, kita tenggelam seperti batu kedalam lautan yang dalam.

Apabila kita tenggelam tentulah amat sukar untuk naik kemuka air di lautan. Kita akan menangis sendiri dan terpaksa berjuang. Tercari-cari pertolongan dan siapa akan memperjudikan diri mereka untuk kita. Apatah lagi jika kita membawa beban bersama-sama...siapa yang sudi merenung jauh ke lubok hati kita?.

Kasih...dimanakah kesetiaan yang pernah dijanjikan. Kasih rupanya hanya maya tidak boleh dipegang sampai bila-bila..

Adik ku Zaharidah
kuatkan semangat anda. Mari bersama kami kembali.....dan Ya Allah selamatkan dia. Kuatkan imannya untuk terus berjuang.

No comments:

Post a Comment