Tuesday, March 20, 2012

Telur Asin Saya....


Cerita suatu waktu dulu....
Selepas bertugas malam saya telah dihadiahkan 10 biji telur...sebuku roti..dan gula.
Anak gadis ketika itu saya tak tahu bagaimana saya nak menghabiskan telur ayam yang di bekalkan. Satu hari saya terfikir.......untuk asinkan telur ayam saya....
Akhirnya.....
saya merendamkan telur saya dengan garam....

Wow...lepas seminggu...Telur asin saya menjadi!.

Nah...untuk anak-anak saya....

Untuk elak Masin yang keterlaluan buatlah telur asin anda sendiri.

Caranya begini;

Rendamkan telur ayam atau itek hanya dengan sesenduk garam ...airnya anda boleh gunakan air tapisan atau air masak biasa yang sejuk. Rendamlah selama seminggu tidak memgapa jika anda ingin lama menyimpannya....Tutup bekas eluk-eluk .


Okey...satu lagi petua untuk akhtiar hidup!. Selamat mencuba!.

No comments:

Post a Comment