Tuesday, August 25, 2015

Abang Shamsuri ......

Abang Sham ni saya pun hairan....kami pernah putus hubungan, tah macam mana bercantum balik.  Saya pun dah tak ingat peristewa kami bercantum balik ni....mungkin melalui Kad Hari Raya kot!.

Abang Sham ni banyak membantu saya masa saya rajin menulis, muda remaja gitu.....
banyak kenangan manis kami lalui bersama.

8.8.15 tu pun abang Sham nak buat kerja Kahwin dirumahnya.  Datanglah abang bersama Kak Jah kerumah saya hantar kad dua minggu sebelum majlis.  Betapa bersyukurnya saya, ikatan kekeluargaan yang kami jalin terus terikat manis.  Kak Jah yang peramah dan baik hati tu mengikat hati saya, betapa beruntungnya abang memiliki isteri sebaik itu. Dulu saya ada rasa takut-takut....maklum soal hati, kini dan selamanya insyaAllah kami dapat sesuaikan diri.  Hidup ni pun pinjam aje kan...bila-bila kot saya yang dijemput dulu siapa tahu?

Akhirnya saya ke teratak abang bebeerapa hari sebelum majlis.....mohon maaf sebab tak dapat hadir dihari bahagia anak perempuannya. Terserentak dengan 2 pupu saya  Haji Mislan kan!.  Syukurlah akak menjamu makan tengahari untuk saya...sedapnya masakan akak buat saya terkenang-kenang.  Ikan bilis goreng dengan bawang dan lada...emmm menu yang paling saya suka dari kecik-kecik lagi...tapi sayang lupa pulak ambil gambar masa tu.  InsyaAllah berdoalah mugaada kesempatan yang lain untuk bergambar dengan akak dirumahnya...tapi sewaktu abang dan akak datang kerumah saya ....kami sempat bergambar, Alhamdullilah.... tapi hanya dihalaman rumah....Jadilah kan!.





No comments:

Post a Comment