Saturday, June 8, 2013

Talipon ringging!...








Tersentak oleh deringan Talipon selepas jam 11.00 mlm membuat saya betul-betul berdebar dengan jantung yang bergoyang laju.  Sedar akan sedara mara yang sakit ramai rasa bimbang saya  memuncak  kebelakangan ini.  Benar nasib, ajal dan maut itu ditangan tuhan.....tapi saya kerap berharap kasih sayang saya untuk mereka dapat saya teruskan.  Jika hari ini derita sakitnya mungkin tak tertanggung...tapi kata Allah dan perhitungan nasib memang 100% dibawah ketentuan nya.

Dalam keadaan diri yang tidak berapa sihat saya  tetap mendoakan agar ahli kerabat yang sedang sakit akan sembuh segera, begitu juga untuk sahabat-sahabat dan keluarganya.  Mudah-mudahan tak ada berita sedih yang harus saya terima.

Cuma.....untuk anak-anak, kaum keluarga dan kawan-kawan kalaulah boleh elakkan talipon selepas jam 12 malam kat saya...saya terkejut beruk, jantung rasa bagai nak putus...kalaulah hal yang nak disampaikan itu bukan perkara penting...taliponlah saya pagi-pagi esuk boleh ke?. kalau malam buta ni dapat call sudahlah saya terjaga  dari tidur...kemudian nanti untuk tidur semula  memanglah sukar....Itulah yang menyebabkan saya duduk mengadap Komputer entah sampai jam berapa nanti huhhhh.....Dunia yang sedang saya layar maklumlah dunia orang tua-tua cubalah mengertikan ya ......

No comments:

Post a Comment