Thursday, August 28, 2014

Ingat Lima Perkara....

Hari ni tak sihat....untuk bangun pun anak yang tolong.  Sedihkan bila kesihatan terjejas.  Redha lah saya nak buat macamana.  Tak boleh duduk lama...tak boleh berdiri lama. Urat bengkak dan terkehel.... Tidur je lah sepanjang hari nak buat macam mana dah berumur begitulah rupanya.

Mujurlah saya sempat mejenguk kak Mon semalam.  Kak Mon nak ke Madinah 1hb. Septembar nanti.  Semoga dapatlah Haji Mabrul. 
Selamat Jalan dan mengerjakan haji buat ahli keluarga saya. Ada yang saya tahu dan banyak yang saya tak tahu rasanya.  Tak rapik.....kita macam dah jadi orang lain yang tak ada kena mengena.  Frust...but what to do...inilah kehidupan namanya.  Adik beradik pun kadang-kadang begitu rupa, ini kan pula orang lain.

Mak kata...." Betul dia adik beradik awak...tapi soal duit dia boleh jadi musuh awak ".
Emmm.......emak! rindu kat mak.  Dunia orang tua semakin terasa....barangkali usia saya bersama semua tidak lama lagi......

Kasih sayang pun benda yang tak nampak, tak boleh tunjuk-tunjuk. Kadang-kadang demi  nak menjaga hati berlakun pun ada....sebab tu nak percaya 100 % kena fikir dua tiga kali.  Dah banyak kali kena tu yang buat kita semakin kebal, baiklah berikan sahaja kasih sayang yang kita ada dan tak payah minta balasan.  Hidup ini pun singkat aje kan...entah-entah pertemuan kali ini pertemuan terakhir dengan orang yang kita kasih....atau call yang terakhir....atau gurauan yang terakhir...atau senyuman yang terakhir semuanya boleh terjadi.

Saya memilih untuk memberi dan pemberian itu anggaplah pemberian saya yang terakhir.  Kalau takdir ada sambungan kelangsungan hidup dan rezki ...Alhamdullilah.  Hemmh...sakit pun bagus kan!.  Masa ni suami anak-anak berebut-rebut nak tolong.  Kalau tidak semuanya buat sendiri.  Hehehe...tak payahlah merunggut rela sahajalah .  Upah atas dosa-dosa kita agaknya.

Sebenarnya ada banyak saya nak cerita.......Tapi noktah dulu untuk kali ini K.  Tak boleh layan jiwa sensitif saya hari ni...nampaknya agak membuak.  Tak Pe lah...dah bahagian saya agaknya, saya terima, Alhamdullilah.

Untuk kenangan saya titipkan gambar sewaktu saya jenguk  Kak Mon semalam.  Hebat perasaan saya seakan dapat menjejak langkah kak Mon tak lama lagi....Semalam tu saya sihat, bukan seperti hari ini...perasaan dan hati saya bercelaru.......

No comments:

Post a Comment