Saturday, February 9, 2019

Puisi ku akhirnya singgah di sini 1



 
Si Dia memang selalu ingin ku lupakan.

Adik,
tentang si Dia memang selalu ingin aku lupakan
Dia mencangkung bermain pasir dan rumput
dia mengejar aku kemana sahaja
sehingga aku tak tahu dia sukakan aku ke?
atau kau adik ?
matanya tiada jauh mencari aku.
Remas dan sulit langkah ku
kerana status ku...



 


Selepas dia membuat keputusan memilih mu
terasa pelangi mulai jejak di jendela rumah kita
perkenalan yang singkat ku kira bertitik
Rupanya dia bukan lelaki yang kuat jiwanya
dia ibarat katak yang dilentangkan
Mengadap langit yang cerah
Benyek, lembut,liut..
Cheh..kering dan haus
kalau ku tahu dari awal ku susukkan lalang
ku robek mulutnya.

Tadi dia ada disitu
barangkali dia selalu berdoa untuk bertemu kamu
Mujur Allah melindungi...
Aku pula mulai sakit melihat kenderaan itu..
biru-biru...merah-merah mata ku.

Andai temui dia tadi kau kenalkah?.
Dia lah membuat aku menangis tadi...
Dialah yang membuat aku terus bersalah kepada mu
Adik maafkan daku...

Kamalati Aida
Mac 2017

No comments:

Post a Comment