Monday, May 13, 2013

Suka Title " Dimata mu Aku Dihati mu Dia "...Ahakkkkk.

Mood jiwang saya datang.....habis saya  dengarkan lagu-lagu kat U tube.  Dari lagu-lagu P. Ramlee hingga lagu-lagu penyanyi baru..  Saya  amati lagu Nora suaranya lunak tapi liriknya biasa-biasa....cari-cari pulak M. Nasir...setengahnya terlalu simbolik...jelajah pulak muzik rock Spring, Ella ...hehhh tak terasa kelainan yang betul menyentuh sudut hati ku..

Emmmhhh...dalam amat mengamati tu terjumpa pula lagu Deja Moss penyanyi kelahiran Sarawak " di mata mu aku di hati mu dia ".........Yes, ini dia yang saya cari. berkali-kali saya  putarkan menjelajahi lirik dari baris pertama........
Aduhai  tersentuh sungguh oleh liriknya jiwangnya....Pencipta lirik ini pernah menang "award " tak agaknya, tercari-cari siapakah gerangan yang bernama Baiduri itu?

Dalam menung  saya di petang-petang begini saya  menyapa teman kesayangan saya  Zainab.  Pertanyaan  yang saya  lafazkan didada FB belum pun terjawab lagi kerana kami kedua-duanya blur!...Hahaha...
Best memang best!...Belum banyak lagi lagu-lagu Deja yang saya dapat dengarkan..... dah tersangkut dengan lagu ini...nantilah saya akan jelajahi satu persatu...

Diri pulangkan SAYU
Ambil semula CINTA
Buang saja SETIA
agar jadi penawar RINTANG
Di Kalbu Ku!

Bahagialah ku sendiri
beri kau nilai cinta
menggilap langkah ku
tanpa janji
tanpa tipu daya.......

Inilah buktinya
asmara ku korban
kau nyalakan api
membakar diri mu.....




No comments:

Post a Comment